неділя, 22 березня 2020 р.

30.03

Літературне читання 

Тема: Василь Чухліб. Дикі каченята


1. Для того щоб урок читання пройшов плідно прочитай виразно скоромовку.



2. Виконай артикуляційну гімнастику.
„Горішки”
Рот закритий, кінчик язика з напругою по черзі упирається в щоки. На щоках утворюються тверді кульки-„горішки”.
 „Гойдалки”
Посміхнутися, відкрити рот. Кінчик язика — за верхні зуби; кінчик язика — за нижні зуби.
 „Годинник”
Посміхнутися, відкрити рот. Кінчик язика (як годинникову стрілку) переводити з одного куточка рота в інший.

3. Відгадай загадку.


Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з творчістю Василя Чухліба. Відгадай загадку і назви заголовок.

 За городами в ставочку
У тихенькому куточку
Жовті м'ячики пухнасті
Радо бовтаються в рясці.
Здогадалися малята,
То ж... 

4. Прочитай у підручнику с. 91 - 93. Можеш прочитати нижче.

ДИКІ КАЧЕНЯТА 

  Любить Тетянка плавати з татом на човні, коли Десна розіллється. Бо завжди вони на щось цікаве натрапляють. Ось і зараз - пливли мимо старої верби, і раптом над ними щось як фуркне.
- Еге, це ж ми качку сполохали, - сказав тато.
- Та от і дупло у вербі.
- Там вона, мабуть, каченят висиджує.
  Тато підчалив до верби, звівся в човні, заглянув у дупло.
- Так і е. П'ятеро яєць у гнізді.
- І я хочу подивитися! - забажала Тетянка.
  Тато підняв її на руках, і вона також заглянула в дупло.
- Еге ж, п'ятеро. Трішки зелененькі.
- А тепер поїхали звідсіля хутчіш, доню, - взявся тато за весла.
- Бо качка може злякатися нас і тоді покине гніздо.
  Вони попливли далі.
 - А чи скоро каченята вилупляться? А де вони житимуть, у дуплі? - допитувалась Тетянка.
- У качки-крижня каченята наприкінці квітня з'являються. Отож уже скоро. Спочатку вони плаватимуть разом з матір'ю, а потім навчаться літати, - розказував тато.
- А як вони до води доберуться зі своєї верби? Такі маленькі? - замислилась Тетянка.
- Мабуть, на парашутиках, - пожартував тато.
  Минуло кілька днів. І знову плив їхній човен між вербами. Коли підпливали до старої верби, почули кахкання дикої качки. Тато звернув човна за кущ лози.
- Подивимось, що тралилося.
  Качка кружляла довкола верби і кахкала, задерши дзьоба.
- Може, хто гніздо її зруйнував? - стривожився тато.
І тут Тетянка закричала:
 - Ой, тату, дивися: парашутики летять!
 І справді - з верби летіли парашутики чи жовті кульбабки. Поплюхалися у воду і... запищали.  - Та це ж каченята!
- От і приводнилися! - засміявся тато.
А Тетянка заплескала в долоні. 


Качка радісно кахкала, повертала голову то до одного, то до другого каченяти. Каченята кульбабками плавали довкола матері. А вона про щось порозмовляла з ними й тихенько попливла до ближнього очерету. І каченята за нею - рівненьким шнурочком. 

Приводнилися - сіли на воду.

5. Уважно розглянь ілюстрацію на с. 93 і дай відповіді на запитання.

— Кого художник зобразив на ілюстрації? Які кольори він використав?
— Який настрій вони створюють? Як передають характер твору?
— Як передають почуття, що переживають каченята і качка?
— Які рядки твору проілюстрував художник?
— Які відчуття викликає ілюстрація?

 6. Виконай фізкультхвилинку.

7. Виконай тести за посиланням

8. Ви молодці!


Немає коментарів:

Дописати коментар