29.04 Українська мова

Тема: Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання типу розповіді про ситуацію з життя класу. 

1. Прочитай текст.



   Старостою нашого класу другий рік поспіль була Соня. Вона найкраща учениця в класі й подруга Ярослави. Соня дуже пишалася своїм старостуванням. Стала гонорливою, пихатою. Дехто з однокласників посміювався, але ж у вічі нічого не казав.
   Цього разу на зборах старостою класу обрали скромну Ярославу.
   Після уроків Соня зміненим злим голосом почала кричати на подругу. Її голос коловся, наче їжачок. Вона в усьому звинувачувала Ярославу! Що ж вийшло? Ярослава стала старостою, а подругу втратила?
   - Товариш завжди підримає, зросуміє. Якщо в серці Соні переможе добро, то зрозуміє, - заспокоїв Ярославу батько.
(За Галиною Кирпою). (87 слів)

2. Зроби змістовний аналіз тексту.

- Яка тема тексту?
(Зміни у дружбі двох дівчаток у період старостування.)

- Де відбувалася подія?
( У школі, в класі.)

- Як звали подружок?
(Соня і Ярослава)

- Хто з них був старостою класу?
(Спочатку старостою класу була Соня.)

- Якою була Соня у цей період?
(Соня у період старостування була гонорливою і пихатою.)

- Кого вибрали старостою на зборах класу?
(На зборах класу старостою вибрали подругу Соні - Ярославу.)

- Як повела себе Соня?
(Звинуватила у всьому Ярославу і накричала на неї.)

- Що сказав тато Ярославі?
(Тато сказав Ярославі, що Соня зрозуміє свій поганий вчинок, якщо в її серці є добро.)

- Чи була Соня справжньою подругою Ярослави?
(І так, і ні. Якщо вона вибачиться перед Ярославою, то вона справжня подруга, а якщо ні, то вона не подруга для Ярослави.)

- Як ти оцінив поведінку Соні?
(Я, наприклад, засуджую поведінку, бо її вчинок не достойний для дружби.)

- Чи були подібні випадки в твоєму класі?
(Ваші варіанти відповідей.)

3. Зроби структурний аналіз тексту.

- Скільки частин у цьому тексті?
(У цьому тексті 3 частини: зачин, основна частина і кінцівка.)

- Про що йдеться в зачині?
(В зачині йдеться про старостування Соні.)

- Про що ти дізнався(лася) з основної частини?
(З основної частини я дізнався(лась) про зміну старости на класних зборах і зміну віднешення Соні до своєї найкращої подруги Ярослави.)

- Що повідомляється в кінцівці?
( В кінцівці повідомляється про те, що батько втішає Ярославу і дає їй пораду почекати, поки Соня знайде у своєму серці добро, щоб вибачитися.)

- У якій частині тексту йдеться про справжеього товариша?
(Про справжнього товариша йдеться у кінцівці тексту.)

4. З'єднай прислів'я про дружбу та друзів.
5. Пригадай один з випадків життя чи життя класу. Розкажи про нього, дотримуючись структурних частин тексту.

   У зачині доцільно використовувати такі слова та словосполучення слів: якось, одного разу, стався випадок, це тарпилося та ін.

   В основній частині: та ось, згодом, у той самий час, раптом, несподівано, наступного дня та ін.

   У кінцівці: так закінчилася, ось така історія, такий випадок, я зробив (зробила) висновок, прийняв (прийняла) рішення та ін.
Кожна частина тексту починається з абзацу, три частини тексту (зачин, основна частина і кінцівка) - три абзаци.


6. Відпочинь.

7. Запиши складений текст (своя розповідь) у зошит, не менше ніж пів сторінки, перевір свою роботу, сфотографуй і відправ вчителю в особисті повідомлення у вайбер.

Дякую за урок. Ти молодець!




Немає коментарів:

Дописати коментар