Тема: Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ.
- Сьогодні ми будемо вчитися писати детальний переказ тексту за складеним планом.
- Поясніть значення слова детальний. (Детальний переказ — це усний або письмовий переказ, що якнайповніше передає зміст прочитаного або прослуханого тексту.)
— Для чого людині потрібно вміти детально переказувати?
2. Дай відповіді на запитання.
- Що заболіло у слона?
- Кого покликав хазяїн до слона?
- Що сказав лікар треба зробити для хворих очей слона?
- Скільки очей закрапав лікар слону?
- Як повів себе слон після закрапування ока?
- Чи полегшало йому?
- Як себе вів слон на наступний день при закрапуванні другого ока?
- Як слон подякував лікарю?
3. Прочитай текст ще раз.
4. Склади план до тексту.
2. Прихід лікаря.
3. Лікування ока.
4. Нестерпний біль.
5. Друге око.
6. Вдячний слон.
Увага!!! Складні слова для написання:
Закрапати, хазяїн, господар, не даватиметься, скінчилося, око.
- Відкривай зошит, записуй число, на наступному рядку з великої букви Переказ, далі назва переказу.
2. Прихід лікаря.
3. Лікування ока.
4. Нестерпний біль.
5. Друге око.
6. Вдячний слон.
- Читаєш ще раз текст, закриваєш урок і по пам'яті письмово переказуєш (записуєш) текст в зошит.
- Зроби це, сфотографуй і перешли мені в особисті повідомлення.
Що таке переказ?
Це виклад власними словами прочитаного або почутого, у якому слід коротко передати зміст тексту.
Яким може бути переказ?
Усний, письмовий, стислий, детальний.
Що необхідно, щоб правильно передати зміст почутого?
Увага, зосередженість, пам’ять, творчість.- Сьогодні ми будемо вчитися писати детальний переказ тексту за складеним планом.
- Поясніть значення слова детальний. (Детальний переказ — це усний або письмовий переказ, що якнайповніше передає зміст прочитаного або прослуханого тексту.)
— Для чого людині потрібно вміти детально переказувати?
1. Уважно прочитай текст.
Звірі дякують лікарям за поміч
У свійського слона дуже заболіли очі, так що він зовсім не міг дивитися.
Тоді хазяїн покликав до слона лікаря. Лікар подивився на хворі слонові очі і сказав, що їх треба закрапати чимось таким, від чого слонові дуже боляче буде. Господар звелів слонові лягти, і тоді лікар закрапав йому одне око. Слон страшно заревів, бо від ліків йому було дуже боляче. Але ж згодом він став на те око трохи бачити.
Наступного дня лікар прийшов закрапати друге око. Думали, що буде морока зі слоном, що не даватиметься він. Але вийшло, що помилилися. Слон покірно ліг набік і дозволив лікареві робити з оком усе, що треба було. Тільки зітхнув тяжко.
Коли все скінчилося, слон почав робити хоботом такі рухи, ніби дякував лікареві.
(105 слів)
За Б. Грінченком
2. Дай відповіді на запитання.
- Що заболіло у слона?
- Кого покликав хазяїн до слона?
- Що сказав лікар треба зробити для хворих очей слона?
- Скільки очей закрапав лікар слону?
- Як повів себе слон після закрапування ока?
- Чи полегшало йому?
- Як себе вів слон на наступний день при закрапуванні другого ока?
- Як слон подякував лікарю?
3. Прочитай текст ще раз.
4. Склади план до тексту.
План
1. Заболіли очі у свійського слона.2. Прихід лікаря.
3. Лікування ока.
4. Нестерпний біль.
5. Друге око.
6. Вдячний слон.
Увага!!! Складні слова для написання:
Закрапати, хазяїн, господар, не даватиметься, скінчилося, око.
5. Написання переказу.
- Відкривай зошит, записуй число, на наступному рядку з великої букви Переказ, далі назва переказу.
П'ятнадцяте травня
Переказ
Звірі дякують лікарям за поміч
-Далі ти переписуєш план в зошит.
План
1. Заболіли очі у свійського слона.2. Прихід лікаря.
3. Лікування ока.
4. Нестерпний біль.
5. Друге око.
6. Вдячний слон.
- Читаєш ще раз текст, закриваєш урок і по пам'яті письмово переказуєш (записуєш) текст в зошит.
- Зроби це, сфотографуй і перешли мені в особисті повідомлення.
Бажаю тобі успіху!