10.04 Літературне читання

Тема: Вступ до розділу «У країні гумору». Жартівливі вірші. Грицько Бойко. Хвастунець. Відпочивати ніколи. Викрутився. Де Іванко?

1. Артикуляційна гімнастика. Повторюй за лого-котом.



2. Знайомство з новим розділом.

Якщо ти любиш пожартувати й посміятися, то із задоволенням читатимеш жартівливі вірші, гумористичні оповідання. У них поети за допомогою влучних слів відображають смішне в характері людини, життєвих явищах, роблять це дотепно й доброзичливо. 

3. Біографічна довідка.


Дитячий поет, який народився на Донеччині. Він добре знав життя дітей, тому й писав про їхні звички, уподобання. Серед інших творів є в письменника гумористичні твори-смішинки. Вони змушують читача замислитися над своїми недоліками, позбутися їх. Грицько Бойко намагався не образити дітей, тому сміх у його творах доброзичливий. 

4. Прочитай жартівливі вірші Грицька Бойко і дай відповіді на запитання. ( с. 115 - 116 )

ХВАСТУНЕЦЬ
 Хлопчик Толя - молодець, 
тільки трішки хвастунець. 
Якось ми ішли на став,
 він мені таке сказав:
 - Слово честі, не хвалюся - 
я ні-чо-го не боюся!.. 
Враз на слові цім з дороги - 
Толі ящірка під ноги. 
З переляку, у тривозі 
наш хвалько мерщій навтік. 
Та спіткнувся на дорозі 
й прикусив собі язик! 
Хто хвалитись полюбляє, 
в кого звичка є така, 
хай ці вірші прочитає 
і прикусить язика! 

- Про яку звичку хлопчика поет говорить зі сміхом?
- Чи був Толя насправді сміливим?
- Прочитай уривок вірша, якому відповідає малюнок. 
- Чим кінцівка вірша нагадує особливості байки? 
- Як ти розумієш значення вислову прикусити язика? 


ВІДПОЧИТИ НІКОЛИ 

Розпочались канікули,
а відпочити ніколи. 
Лиш наступає ранок -
за книжку і на ґанок.
 А з ґанку стежка-стрічка
 веде мене до річки. 
Там на піску читаю, 
читаю й загораю. 
І так я зачитався -
за три дні й не скупався. 
А тут іще морока:
попік і спину, й боки. 
Тепер лежу у ліжку 
і знов читаю книжку.
 Розпочались канікули,
 а відпочити ніколи. 

- Яку проблему не може розв'язати хлопчик? 
- Чи справді  йому не було часу відпочити?
- Поясни значення вислову зайнявся справою не в міру. 
- Що ти порадив би хлопчикові?
- Прочитай виразно вірш.


- Чи вдало автор дібрав заголовок до вірша? Доведи  свою думку рядками з тексту.
- Про яку рису характеру хлопчика поет говорить з гумором? 
- Прочитайте вірш. За допомогою інтонації та міміки передай особливості характеру кожного персонажа. 
  

ДЕ ІВЛНКО? 
- Де Іванко? - запитав наш учитель Тому.
- Та він ногу поламав і побіг додому! 

- Чому відповідь Томи викликає сміх? 
- Спробуй скласти веселу розповідь про цікавий випадок із твого життя. 

5. Відпочинь.




6. Виконай завдання.

Зразок розташування карток - вони повинні йти від 1 до 6.


7. Виконай тести за посиланням.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSerjOHl9uYLlss7NDT_rok78NmCyKGTOAtkYOEs7JEk2M7EAg/viewform?usp=pp_url

8. Ти молодець!

Немає коментарів:

Дописати коментар